Kot del posebne okoljevarstvene kampanje “Misija: Triglavski ledenik v Peking” se Elan pridružuje Olimpijskem komiteju Slovenije, blagovni znamki Laško in ostalim partnerjem, ki si bodo z drobnimi koraki prizadevali k večji okoljski spremembi
Elan skupina je postala partner komunikacijskega okoljevarstvenega projekta “Misija: Triglavski ledenik v Peking”, ki si v navezi več kot 10 diplomatskih, nevladnih in gospodarskih partnerjev prizadeva ozavestiti problematiko vplivov podnebnih sprememb in rastočih temperatur na krčenje in umik alpskih ledenikov. Geografski inštitut Antona Melika, ki vodi raziskovalni del projekta, navaja, da se je kot posledica podnebnih sprememb, najvišji slovenski ledenik od leta 1946 do danes skrčil kar za 30 krat. Mag. Miha Pavšek, vodja raziskovalne skupine GIAM pa dodaja, da bi po podatkih Evropske agencije za okolje (EEA) do leta 2100 izginilo do 84% vseh evropskih ledenikov. Po 20.000 letih je Triglavski ledenik na robu izginotja, segrevanje ozračja pa pod vprašaj postavlja tudi prihodnost zim in zimskih športov.
Smuči Voyager na olimpijsko obarvano trajnostno potovanje čez pol sveta
Misija: Triglavski ledenik v Peking se uradno pričenja danes, v petek 17.12.2021, ko se je Ciril Komotar, avtomobilistični novinar in vloger, odpravil na več kot 13.000 kilometrov dolgo pot, ki jo bo z ekipo prepotoval s hibridnim vozilom, v prtljažniku katerega pa na XVII Zimske Olimpijske Igre potuje kos vzorčnega ledu s Triglavskega ledenika. V mesecu in pol bo ledenik prepotoval 10 držav in se ustavil v 10 olimpijskih prestolnicah ter z ekipo na poti ozaveščal o pomenu ledenikov za podnebje in prihodnost zimskih športnih disciplin.
Elan v akcijo stopa kot komunikacijski partner in na pot pošlja posebno izdajo zložljivih smuči Elan Voyager, svetovno inovacijo in izjemen tehnološki napredek smučarske industrije, in delo Elanove razvojne ekipe iz Begunj. Smuči so sestavljene s pridobljenimi materiali iz neposredne regije, in so verjetno ene najbolj okoljsko vzdržnih smuči na svetu. Prebojne smuči bodo Cirila popeljale po nekaterih strminah nekdanjih Evropskih olimpijskih prizorišč na poti, kot tudi po prav posebnih, trajnostnih strminah. Primer slednjega je urbano umetno smučišče na strehi elektrarne CopenHill v danski prestolnici, kjer se bo Ciril mudil pred Božičem. Med tem, ko bodo postaje kot so Lillehammer, Oslo ali Torino spomnile na slovenske zgodovinske zmage in uspehe, bodo trajnostne prestolnice na poti opozarjale predvsem na izziv, ki nas kot družbo čaka v prihodnosti.
Vsled podpore projektu so smuči, ki spremljajo Cirila Komotarja in kos Triglavskega ledenika, poimenovanega Toli (Triglav Olympic Legendary Ice), oblečene v barve okoljevarstvene pobude Beli vrhovi. Smuči so odpisane z izjavo “Probably the most green skis in the world” (op.p. Verjetno najbolj zelene smuči na svetu). Izjava postavlja v kontekst širok nabor družbeno-odgovornih aktivnosti spletenih v vrednote znamke Elan, ki jih podjetje že izvaja in hkrati nakazuje eno izmed razvojnih smernic znamke in družbe. Smuči s svojo inovativno zasnovo premikajo industrijske standarde tako pri uporabi, kot pri transportu, kar bo igralo veliko vlogo na poti do Pekinga. Zložene smuči namreč ne potrebujejo strešnih nosilcev oz. prtljažnika, kar vozilu zračni upor in porabo goriva zniža za 15-20%. Na 13.000 kilometrov poti dolgi bodo smuči Voyager tako znatno pripomogle k znižanju ogljičnega odtisa projekta “Misija: Triglavski ledenik v Peking”.
Melanja Korošec, direktorica globalne znamke Elan: “Skrb za okolje v katerem kot družba uživamo in aktivno preživljamo svoj čas, je za Elan del etosa in našega načina delovanja. Kot vodilna svetovna znamka smuči, smo neločljivo povezani z belimi vrhovi in strminami in si prizadevamo, da bi svoje spoštovanje do tega okolja pokazali tako skozi način izdelave naših produktov kot tudi komunikacije, ki jih spremlja. Elan se pod svoje smuči ponosno podpisuje s trditvijo “100% handcrafted in the Slovenian Alps (ročno izdelano v Slovenskih Alpah)”. Ko temu dodamo še lasten razvoj inovativnih sistemov in trajnostno pridelavo vhodnih materialov iz bližnjega okolja podjetja, postajamo kot znamka zgled industriji, s katerim želimo na področju okoljevarstva držati vodilno prednost.
Olimpijski koraki in zeleni zavoji za ohranitev belih vrhov
Na poti od Triglava do Pekinga bodo partnerji projekta iskali sinergijske učinke in si skupaj prizadevali za odmevnost in trajno zapuščino. Širša javnost bo lahko prek spletne strani ledenik.olympic.si dostopala do skrbno zbranih nasvetov, ki bodo posameznikom s praktičnimi primeri pomagali izboljšati svoj okoljski odtis in znižati stopnjo toplogrednih izpustov.
Olimpijski koraki predstavljajo majhne prilagoditve v načinu življenja posameznika, ki se takrat, ko kot družba stopamo proti skupnemu cilju, seštevajo v večjo in okoljsko pozitivno spremembo. Prek prihajajočih mesecev se bodo koraki na spletni strani seštevali, prav tako pa bodo na projektu zabeleženi prevoženi kilometri do Pekinga. Skupna količina izpustov na projektu se bo na koncu s pomočjo strokovnjakov Centra za energetsko učinkovitost na Institutu Jozef Štefan preračunala. Kot protivrednost izpustom pa bo Elan skupaj z ostalimi partnerji ob zaključku projekta zasadil tolikšno količino dreves, da bo pobudo Beli vrhovi moč opisati ne le kot ogljično nevtralno, temveč kot okoljsko pozitivno.
Tako “Misija: Triglavski ledenik v Peking” kot pobuda Beli vrhovi, se za Elan odvijata v prelomnem obdobju. Po nepredvidljivih zimskih sezonah, ki jih je v zadnjih letih krojila globalna pandemija, sedaj na krilih izdatno nagrajene znamke Voyager, Elan še odločneje zavija na zeleno pot trajnosti. Po več kot 75 letih obstoja ostaja inovacija ključni steber rasti podjetja, tako na področju razvoja in proizvodnje kot celotnega poslovanja družbe.
Leon Korošec, direktor zimske športne divizije o smernicah razvoja: “Zavedamo se, da smo kot družba na področju okoljskih sprememb soočeni z enim največjih izzivov, a kot podjetje prežeto s športnim duhom, zavezanostjo inovaciji in tekmovalnim značajem, ne pristajamo na nič manj kot zmago. Elan se že lahko ponaša z dejstvom, da je 99% sestavin naših smuči evropskega porekla in da je njihova produkcija že zdaj v določeni meri napajana z elektriko iz obnovljivih virov. Z inovativnim poslovanjem pa bomo svoj okoljski odtis še izboljšali. Investirali smo tudi v izgradnjo sončne elektrarne (SE), saj trdno verjamemo, da moramo kot podjetje z zelenimi vrednotami voditi z zgledom in pričeti pri sebi. Zato je skrb za okolje en od treh gradnikov prihodnosti naše družbe, ki mu ob bok postavljamo skrb za zaposlene in lokalno skupnost ter razvoj in vzpostavljanje vzdržnega načina krožnega poslovanja.”
Podjetje Elan, kjer proizvajajo tudi kakovostne, inovativne in kompleksne kompozite za izdelavo vetrnih elektrarn, bo z izgradnjo SE Elan tudi samo postalo uporabnik električne energije iz obnovljivih virov (OVE). Proizvedena električna energija bo v celoti porabljena na sami lokaciji Elana, kar je najbolj optimalen način proizvodnje in porabe električne energije, saj se tako ne bremeni distribucijsko omrežje. Z lastno proizvodnjo električne energije iz OVE bodo prihranili do 498 ton CO2 letno, za kar bi sicer bilo potrebno približno 15.000 dreves, da bi le-te absorbirala.
Splošne informacije o pobudi Beli vrhovi in kampanji Misija: Triglavski ledenik v Peking
Pobuda Beli vrhovi se oblikuje v partnerstvo javnih in zasebnih družb, ki jo je v 2021 pričela Pivovarna Laško Union kot eno izmed okoljskih aktivnosti blagovne znamke Laško. Skupaj z Geografskim Inštitutom Antona Melika ZRC SAZU, Planinsko zvezo Slovenije, Triglavskim narodnim parkom, Slovensko turistično organizacijo, Slovenskim planinskim muzejem in pridruženimi partnerji si prizadeva za ozaveščanje o skrbnem ravnanju z gorskimi habitati.
Kampanja Misija: Triglavski ledenik v Peking je komunikacijska akcija, ki nastaja v organizaciji Pivovarne Laško Union in Olimpijskega komiteja Slovenije, ki s podporo družb Elan in AMZS, predstavniki javnih zavodov in slovenske ter tuje diplomatske javnosti, ozavešča o pomenu ledenikov za prihodnost zimskih športov na enkratni poti od Triglavskega ledenika do Pekinga. Kampanja se zaključuje s koncem meseca marca 2022 in bo v svojem izteku s pomočjo vseh udeleženih partnerjev poskrbela za t.i. “Carbon sequestration” oz. spravljanje atmosferskega ogljika v zemljo prek mehanizma pogozdovanja oz. sajenja dreves.
Ambasadorja kampanje sta Predsednik RS Borut Pahor in monaški princ Knez Albert II. Športni ambasador projekta je dr. Franci Petek.
Spletno mesto kampanje:
ledenik.olympic.si