Elan je svetu predstavil svoj novi, težko pričakovani projekt; gre za 47 čevljev dolgo jadrnico, Elan E6
Pred kratkim smo v podjetju Elan začeli vzbujati zanimanje za novi projekt v svetu jadranja, pri katerem smo tokrat, poleg že ustaljenega sodelovanja z navtičnimi arhitekti iz podjetja Humphreys Yacht Design, združili moči tudi z legendarnim italijanskim design studiom Pininfarina, ter s strokovnjaki za kompozite iz podjetja Gurit. Nova, 47 čevljev dolga Elan E6 je največja jadrnica iz Elanove E linije.
E linija predstavlja t.i. performance rang v naboru Elanovih jadrnic. Te so bile med prvimi v industriji, ki so uvedle elemente odprtomorskega regatiranja v potovalni segment. Prepoznavne lastnosti, kot so aktivna t.i. “chine” oblika, dve krmili in T-kobilica, ta segment jadrnic naredijo še bolj privlačen resnim jadralcem, ki pa od barke hkrati zahtevajo tudi visok nivo udobja na daljših potovanjih s prijatelji ali z družino. E6 je Elanova zadnja različica tovrstnega značaja, ki je ponesla vse elemente tega zapletenega plesa na popolnoma novo raven. Je fuzija italijanske estetike, izjemne navtične arhitekture in visokotehnološke kompozitne tehnologije. “E6 je izzval naše zmogljivosti in presegel meje v smislu tehnologije in oblikovanja«, je pojasnil Marko Škrbin, direktor navtične divizije, »vendar pa po zasnovi in duhu ta jahta v resnici predstavlja vrnitev k našim koreninam; je jahta za zahtevne jadralce, ki omogoča tudi udobno bivanje na krovu.”
Estetiko jahte je oblikovala Pininfarina
Velike zasluge za občudujoče poglede nove Elanove lepotice so na strani podjetja Pininfarina. Navsezadnje je to oblikovalski studio, ki je oblikoval nekaj najbolj znanih Ferrari avtomobilov (Ferrari Testarossa, Ferrari 308 GTB: 1975 in druge). Dobro je poznan tudi v navtičnemu svetu, saj je med drugim odgovoren tudi za zunanji izgled jaht Wally 101 in Tango Wallycento.
V Pininfarini so se pri oblikovanju nove jadrnice osredotočili na osvežitev sicer značilnih potez E linije v njihovem legendarnem stilu.
Dali so ji močno športno konotacijo z dodatkom mehkih linij, kar ji daje njen unikaten karakter. »Rezultat je jadrnica čistih linij v modernem stilu, projiciranim v prihodnost, kamor ljubitelji visokih zmogljivosti vedno stremimo,» pojasni Daniele Mazzoni, glavni oblikovalec transportnega oddelka Pininfarine.
Ni vse v zunanji lepoti
Poleg svoje čudovite zunanjosti, je E6 med najlažjimi in najkompaktnejšimi 47-čeveljskimi performance cruiserji na trgu in se ponaša s popolnoma prilegajočo se notranjostjo. Pomemben del so prispevali znani pomorski arhitekti Humphreys Yachts Design.
Razvili so popolnoma nov trup, ki ustreza potrebam E6. Veliko truda je bilo vloženega v CFD modeliranje in analizo pri izbiri jadralne zmogljivosti in vodljivosti E6. Rezultati so bili ocenjeni in primerjani s pomočjo VPP (programi za napovedovanje hitrosti) za natančno nastavitev zmogljivosti trupa. Elanove jadrnice E-line slovijo po svoji odlični zmogljivosti v lahkotnem vetru, zlasti pri jadranju z vetrom. Tokrat so pričakovanja še višja zaradi nove generacije trupov, ki omogočajo še višje hitrosti v šibkem vetru, po zaslugi izrazito visokega razmerja med površino jadra in težo jadrnice. Obenem pa vsestranskost trupa pokriva široko vrsto prilagoditev barke tudi za ljudi, ki si na barki želijo več dodatne opreme.
Gurit tehnologija
V podjetju Elan smo bili eni prvih ladjedelnic, ki je v jadralski svet uvedla tehnologijo infuzijske laminacije s pomočjo vakuuma (VAIL tehnologija); na tem področju smo tudi konstantno ohranjali status ene izmed vodilnih. Ne glede na to, so se naši strokovnjaki odločili izzvati svoj know-how, in tako smo v sodelovanju s podjetjem Gurit, vodilnim v kompozitni industriji, ta del potisnili na še višjo raven. Njihovo strokovno znanje na področju konstrukcijskega inženiringa nas je spodbudilo, da smo šli z laminacijskim planom še korak dlje. Preko natančnih analiz in izračunov so nam dali dodatno zaupanje in pogum za spremembe.
Pri novi jadrnici, Elan E6, se sicer uporablja postopek 3D VAIL (napredna različica infuzijske laminacije), kar omogoča znatno povečanje teže kompozitnih delov in občutno izboljšanje mehanskih lastnosti trupa. Nadgradili smo spoj trupa in krova, zlasti na krmi, preko katerega smo se približali monolitni konstrukciji in tako ustvarili močnejšo, varnejšo jahto.
Zunanjost
Medtem ko je E6 zasnovana na način, da jo lahko brez težav pelje izkušen jadralski par, v resnici najbolje zablesti med plovbo z dobro posadko.
Trije pari Harken vitlov, ki so idealno nameščeni za natančno trimanje in neovirane hitre premike, so rezultat internega testiranja makete v merilu 1: 1 z bivšo Olimpijsko jadralno ekipo.
Za bolj potovalno naravnane mornarje so na voljo dodatni boxi za shranjevanje z žarom, umivalnikom ali hladilnikom, na voljo pa sta tudi dve velikosti kopalnih ploščadi.
Notranjost
Notranjost, oblikovana s strani podjetja Pininfarina, predstavlja popolno kombinacijo estetike in funkcionalnosti, in tako ponuja popolnost bivanju na morju. Ustvarjalno obliko oživi notranjost iz hrastovega furnirja, ki je obogatena z zaključkom iz masivnega lesa.
Elan ponuja tudi možnost oukume pohištva, ki zmanjšuje težo, hkrati pa ne krati razkošnega videza in občutka na barki. E6 ima tudi popolnoma opremljeno kuhinjo s hladilnikom ter izbirno mikrovalovno pečico ali aparat za kavo, ki bo poskrbel za pravi občutek doma.
Gradnja prototipa E6 se bo kmalu začela; predstavitev jadrnice je pričakovana v januarju na Boot Düsseldorfu. Testi na Jadranu se bodo predvidoma začeli v mesecu marcu prihodnje leto, potencialni kupci pa bodo lahko z njo pluli prvič od aprila dalje v EYE centru v Portorožu. Dobavni roki (v času pisanja) se gibljejo od konca meseca maja 2022 dalje.